مراحل گام به گام ثبت برند (بخش دوم)
مراحل گام به گام ثبت برند (بخش دوم)
در مطلب قبلی به 2 گام نخست ثبت برند اشاره شد و در ادامه این مطلب دو گام دیگر از مراحل ثبت علامت تجاری شرح داده می شود.
گام سوم
در این گام نیاز است از طریق سامانه مرکز مالکیت معنوی برای ثبت اظهارنامه تجاری اقدام نمایید و پس از آن اظهارنامه مربوطه را تکمیل نمایید و در پایان مدارک مورد نیاز را بارگذاری نمایید. مدارک مذکور عبارتند از کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان، مجوز فعالیت، کارت بازرگانی (در صورتی که قصد ثبت برند لاتین را دارید) و همچنین نمونه علامت برند خود با اندازه ۶ × ۶ سانتیمتر که میبایست همگی را در سامانه فوق بارگذاری نمایید.
پس از انجام مراحل قبل و همچنین پرداخت هزینه های مربوط به این فرآیند لازم است برگه نهایی که در سامانه برای شما نمایش داده شده است را پرینت نموده و پس از مراجعه به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی، اطلاعات وارد شده در فرم را به تایید رسانید و از دفترخانه مورد اشاره گواهی امضا و فرم تایید اطلاعات کاربری اخذ نمایید. در نهایت میبایست با وارد کردن اطلاعات فرم در سامانه، یوزر و پسورد دریافت نمایید که از این به بعد در پیگیری های بعدی از طریق همین نام کاربری و کلمه عبور قادر به پیگیری مسایل خواهید بود.
گام چهارم
در صورتی که اظهارنامه ثبت علامت تجاری ارسالی شما مورد بررسی قرار گرفت و فاقد هر گونه ایراد اعلام گردید و نهایتا مورد تایید قرار گرفت برای شما پیامکی ارسال خواهد شد با این مضمون که ثبت علامت تجاری مورد تقاضای شما از سوی اداره علائم تجاری بلامانع تشخیص داده شده است. لذا توجه داشته باشید در زمان ورود اطلاعات خود شماره همراه معتبر و در دسترس خود را اعلام نمایید تا در مواقع لازم ملزم به مراجعه حضوری و تغییر اطلاعات نادرست نشوید. در اینجا مراحل ثبت برند تقریبا روو به پایان است و تنها چند گام کوچک تا ثبت برند شما باقی مانده است. در این مرحله ضروری است تا به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی رفته تا نسبت به تشکیل فیزیکی پرونده خود اقدام نمایید.
لازم است مجدد تاکید نمایم با توجه به تخصصی بودن موضوع و اهمیت بسیار بالای ثبت دقیق و درست یکبرند پیشنهاد می شود این کار حتما از طریق وکلای خبره و تخصصی ثبت شرکت و ثبت برند صورت پذیرد.
ادامه این مطلب در بخش بعدی ارایه خواهد شد.
آخرین دیدگاهها